Razina: za početnike 

Google oglašavanje: sve što trebate znati

by | velj 7, 2023 | Digitalni marketing | 0 comments

U današnjem digitalnom svijetu Google je postao neizostavan dio svakodnevnog života. Od traženja informacija do kupovine, gotovo svatko koristi Google za različite svrhe. Zbog toga je oglašavanje na Googleu postalo jednim od najučinkovitijih marketinških alata koji Vam može pomoći da dosegnete svoju ciljanu publiku.

U ovoj lekciji fokusirat ćemo se na Google oglašavanje, koje uključuje prikazivanje oglasa na Google-ovoj tražilici. Ono tvrtkama omogućuje da svojim oglasima ciljaju korisnike koji traže proizvode ili usluge koje nude, što povećava vjerojatnost da će kupiti njihov proizvod ili koristiti njihovu uslugu.



Organski VS plaćeni rezultati

Kad se riječ ili fraza upiše u tražilicu, pojavi se popis rezultata. Organski rezultati na tom se popisu nalaze otprilike na sredini stranice. Za te rezultate tražilica smatra da najbolje odgovaraju pretraživanoj riječi ili frazi. Osim organskih rezultata, prikazuju se i plaćeni rezultati. Iako se plaćeni i organski rezultati pojavljuju na istoj stranici, plaćeni rezultati su odvojeni i označeni kao oglasi. Glavna razlika između ova dva tipa pretraživanja je činjenica da prikazivanje u organskim rezultatima ne košta ništa, niti je moguće platiti njihovo prikazivanje.

Da biste se pojavili među organskim rezultatima, jedino što Vam pomaže je kvaliteta sadržaja. Podsjetimo se nakratko, glavni cilj tražilica je pružiti ljudima ono što traže. Dakle, trebate se potruditi pokazati tražilicama da je baš Vaša stranica ta koju ljudi traže kada upišu upit u pretraživanje. Optimizacija za tražilice (SEO – Search Engine Optimization) je bilo koji postupak koji poboljšava web stranicu kako bi se bolje rangirala u organskim rezultatima pretraživanja. Kvalitetan SEO podrazumijeva da ste učinili sve što će omogućiti tražilicama da pronađu i razumiju Vaš sadržaj. Ono što tražilice najviše cijene je unikatan i relevantan sadržaj.

Na fotografiji ispod prikazana je stranica s rezultatima pretraživanja, te je označen prostor u koji dolaze oglasi, te gdje se oni nalaze. Svi plaćeni rezultati su označeni kao oglasi. Za neke ključne riječi moguće je da uopće ne bude oglasa.



Uvod u seo - ilustracija koja prikazuje razliku između pozicioniranja oglasa i organskih rezultata u SERP-u

Plaćeno pretraživanje (PPC)

Oglašavanje na tražilicama (SEM – Search Engine Marketing) nadopunjuje rezultate organskog pretraživanja. Oglasi se prikazuju vrlo slično kao i organski rezultati, što je jedan od razloga zašto je ovaj pristup djelotvoran. I kod oglašavanja, cilj tražilica ostaje isti – spojiti korisnike s onime što traže.  Svaki put kada netko nešto pretražuje, oglašivači se natječu za priliku da prikažu svoj oglas. Korisnici ne vide taj proces, već samo one koji su pobijedili. Sljedeća dva faktora su ključna kod odlučivanja koji oglas “pobjeđuje”:

  • licitacija (Bid)
  • kvaliteta sadržaja

Google oglašavanje također nudi izuzetno precizno mjerenje uspješnosti Vaših oglasa i kampanja. To omogućuje tvrtkama da prilagode svoje oglašivačke strategije i proračune, kako bi postigle najbolje rezultate. Iako Google oglašavanje može zahtijevati neko vrijeme i novac za postavljanje, može i Vašem poslovanju donijeti velike koristi.



Kako funkcionira licitacija za ključne riječi

Licitaciju možemo definirati kao maksimalni iznos koji ste spremni platiti kada Vam netko klikne na oglas. Naplaćivanje se odvija tek kad netko klikne na reklamu, a cijena po kliku bit će ili jednaka ili manja od licitacijske cijene. Primjerice, ako stavite 1€ po kliku za neku ključnu riječ, to je najviše što ćete platiti za klik. Ako se Vaš oglas pokaže na stranici s rezultatima, ali nema klikova, nećete platiti ništa. Generalno pravilo je da licitacijska cijena prati vrijednost ključne riječi i djelatnosti. Svatko tko se oglašava sam odlučuje koliko je voljan platiti.

Uloga kvalitete sadržaja

Visina licitacije je važna, ali ne pobjeđuje uvijek onaj koji licitira najviše. Tražilice nastoje nagraditi reklame s ključnim riječima koje su najrelevantnije za pretraživanje. Bez obzira na visinu licitacije, tražilica neće prikazati oglas ako se on smatra nerelevantnim. Isto tako, korisnici neće klikati na reklamu ako sadržaj iste nije povezan s njihovim upitom. U konačnici, ako i kliknu, izbit će Vam novac iz džepa, a jako su male šanse da ih konvertirate u buduće klijente.


Zaključak

Zaključno, Google oglašavanje je moćna i učinkovita strategija za tvrtke koje žele povećati svoju online vidljivost, privući ciljani promet i generirati potencijalne kupce i prodaju. Iskorištavanjem moći Google tražilice, tvrtke mogu dosegnuti svoju ciljanu publiku u točnom trenutku, dok aktivno traže proizvode ili usluge. Implementacijom dobro osmišljene i dobro izvedene oglašavačke kampanje SEM-a, tvrtke mogu postići značajan rast i uspjeh u digitalnom prostoru.

<h3><a href="https://e-com.hr/autor/josip-mestrovic/" target="_self">Josip Meštrović</a></h3>

Josip Meštrović

Savjetnik za digitalni marketing

Moja uža specijalnost je pisanje sadržaja i SEO, ali imam isustva i front-end developmentu, vođenju marketinških kampanja, e-mail marketingu i prodaji. Rado dijelim svoje savjete i znanje. Ako smatrate da bi vam takvo znanje moglo biti od koristi, povežite se samnom na LinkedIn-u i pratite moje objave.

Kako pratiti promet na web stranici: vodič za analitiku

Pročitajte ovaj vodič kako biste naučili više o tome kako pravilno odrediti ciljeve svoje web stranice i kako pratiti da li se ti ciljevi ispunjavaju po planu. Kliknite i saznajte više o različitim alatima za praćenje, njihovoj važnosti i principu instalacije tih alata na Vašu web stranicu.