Razina: za početnike 

Kako povećati vidljivost na Googleu: Savjeti za optimizaciju web stranice

by | velj 7, 2023 | Digitalni marketing | 0 comments

Svakoga dana milijuni ljudi pretražuju internet. Traži se sve, od restorana, zooloških vrtova, do avionskih karata. To znači da postoji milijun prilika da prikažete svoju tvrtku potencijalnim klijentima. Razumijevanje optimizacije za tražilice može pomoći Vašem poslovanju, jer možete poraditi na poboljšanju svoje prisutnosti na mreži.

U ovoj cjelini naučit ćemo što je optimizacija za tražilice te ćemo objasniti način kako tražilice znaju što se nalazi na Vašoj web lokaciji. Na koncu, otkrit ćemo što tražilice najviše vrednuju. Prije čitanja ove lekcije preporučujemo da pročitate uvodnu lekciju Sve što treba znati o tražilicama, koja će Vam pružiti temelje za bolje shvaćanje gradiva.



 

Što je SEO?

SEO (Search Engine Optimization) uključuje svaku radnju na Vašoj web stranici koje će rezultirati povećanjem organskog prometa. Drugim riječima, optimizacija za tražilice pomaže tražilicama da bolje razumiju Vaš sadržaj. Dakle, kad netko pretražuje internet koristeći riječ ili izraz koji je povezan s Vašom tvrtkom, veće su šanse da ćete se pojaviti u rezultatima ako imate dobar SEO. Kad gledate rezultate u tražilicama, vidjet ćete kombinaciju plaćenih i organskih rezultata. Više o razlici između organskih i plaćenih rezultata možete pročitati ovdje.

Organski rezultati su prikazani prema važnosti u odnosu na upit za pretraživanje. Formule putem kojih tražilice određuju važnost i redoslijed rezultata u odnosu na upit baziraju se na algoritmima koji su tajni. Ipak, neke generalne smjernice su poznate. Tako, recimo, na položaj web stranice utječe tekst koji koristite na stranici, npr. “svježe jabuke”. Osim teksta, bitno je i koliko je drugih web stranica povezano s Vašom.

Kako tražilice vide web?

Tražilice su u konstantnom pogonu pregledavajući internet te pokušavajući razumjeti sadržaj koji se na njemu nalazi. Na tražilicu možete gledati kao na posrednika – njezin cilj je pronaći ono što pretraživač traži. Da bi tražilica dala što bolje rezultate, ona mora znati što više informacija o nekoj web lokaciji, poput:

  • popularnost web stranice (broj posjeta)
  • vrijeme zadržavanja korisnika i interakcija
  • mišljenja drugih web stranica ili osoba (recenzije)
  • riječi u tekstu web stranice
  • riječi u kodu web stranice

Sve ovo pomaže tražilicama da pronađu najbolje rezultate za korisnike. U obzir se uzimaju i neke stvari kod korisnika, poput geolokacija pretraživanja i vrste uređaja. Poput pravog posrednika, koji s godinama stječe iskustvo i postaje sve bolji u svom poslu, tako se i formula za pretraživanje neprestano razvija te se dodaje sve više informacija.


Kako učiniti svoju web stranicu privlačnijom za tražilice?

Zlatno pravilo je da trebate stvarati jedinstven, zanimljiv i relevantan sadržaj. Budući da smo već naučili kako je cilj tražilica naći i prikazati najkorisnije informacije, onda znamo da takve informacije trebamo i pružiti. Da biste svoju web stranicu predstavili na najbolji mogući način, morate naučiti što tražilice najviše cijene, te se pobrinuti da im Vaša web stranica to i pruži. U nastavku ove lekcije reći ćemo nešto više o funkcioniranju tražilice i cijelom SEO postupku. Ono na što treba obratiti pažnju je:

  • naslov stranice
  • tekst na stranici
  • metatekstove
  • fotografije

Naslov

Prva stavka je da stavite naslov stranice koji je točan i koji vjerno opisuje sadržaj. Naslov treba staviti u HTML kodu u Tag Title, kako bi Crawleri znali da se radi o naslovu. Treba sastaviti takav naslov da bude povezan s Vama te da opisuje Vaš proizvod ili uslugu.


Tekst

Potom, treba obratiti pažnju na ostatak teksta na stranici. Tu treba razmisliti o tome tko su krajnji korisnici i kakve riječi oni koriste prilikom pretraživanja Vaših proizvoda ili usluga. Kad se piše sadržaj, treba pisati jezikom svojih kupaca. To uvećava šanse da nađu Vašu stranicu kada pretražuju.


Metatekstovi

Ovi tekstovi se pokazuju na rezultatima pretraživanja. Možemo ih podijeliti na metanaslove i metaopise. Oni su nam izuzetno važni radi CTR-a (Click-Trough-Rate). CTR je podatak koji govori o omjeru impresija i klikova. Impresija je kada netko vidi Vašu stranicu u rezultatima tražilica, a klik je kada dobijete i posjetu. Zamislimo hipotetski da smo se s našom stranicom pojavili 100 puta u tražilicama. Dakle, imamo 100 impresija, a pritom 10 klikova. CTR nam je u tom slučaju 10%, što se smatra prosječnim. Na slici ispod možete vidjeti metatekstove.


Fotke

Imajte na umu da crawleri ne vide fotografije kao vizualne elemente, već samo tekst vezan uz njih, poput naslova i alternativnog opisa. Dajte svojim fotografijama nazive koji su opisni i sadržavaju ciljane ključne riječi – tako ćete pomoći tražilici da lakše identificira Vaš sadržaj. Npr. slika10.jpg loš je primjer. Možete dodati i alternativni tekst koji će pružiti dodatne informacije za tražilice o tome što je na fotografiji. Ovo je također korisno kad korisnici koriste browsere koji ne prikazuju fotografije, ili za korisnike koji imaju teškoća s vidom, pa koriste softvere koji im čitaju sadržaj web stranica.


Zaključak

Zaključno, optimizacija Vaše web stranice za tražilice ključna je u današnjem digitalnom dobu. Slijedeći najbolje prakse, kao što su istraživanje ključnih riječi, stvaranje kvalitetnog sadržaja i povratnih veza, možete poboljšati svoje rangiranje u tražilicama i privući više prometa na web stranicu. Kako se algoritmi pretraživanja nastavljaju razvijati, važno je biti u tijeku s najnovijim SEO trendovima i strategijama, kako biste osigurali da Vaša web stranica ostane vidljiva i relevantna. Ono što Vam dobar SEO donosi je povećana vidljivost, vjerodostojnost i uspjeh na mreži.

Ako ste zainteresirani za naše SEO usluge, dogovorite neobvezni sastanak. Više o našim SEO uslugama.

 

<h3><a href="https://e-com.hr/autor/josip-mestrovic/" target="_self">Josip Meštrović</a></h3>

Josip Meštrović

Savjetnik za digitalni marketing

Moja uža specijalnost je pisanje sadržaja i SEO, ali imam isustva i front-end developmentu, vođenju marketinških kampanja, e-mail marketingu i prodaji. Rado dijelim svoje savjete i znanje. Ako smatrate da bi vam takvo znanje moglo biti od koristi, povežite se samnom na LinkedIn-u i pratite moje objave.

Kako pratiti promet na web stranici: vodič za analitiku

Pročitajte ovaj vodič kako biste naučili više o tome kako pravilno odrediti ciljeve svoje web stranice i kako pratiti da li se ti ciljevi ispunjavaju po planu. Kliknite i saznajte više o različitim alatima za praćenje, njihovoj važnosti i principu instalacije tih alata na Vašu web stranicu.