Razina: za početnike 

Kako pronaći prave ključne riječi za svoju web stranicu?

by | tra 19, 2023 | Digitalni marketing | 1 comment

Ako se pitate kako pronaći prave ključne riječi za svoju web stranicu, na pravom ste mjestu. Ključne riječi su temelj optimizacije za tražilice. Ova lekcija upoznat će Vas s time zašto trebate istražiti ključne riječi te u čemu je razlika između kraćih i duljih ključnih riječi. Proći ćemo i sve na što treba obratiti pažnju pri odabiru ključnih riječi.

Zašto istražiti ključne riječi?

Recimo da netko traži gdje može kupiti svježe orašaste plodove. Što bi mogao upisati u tražilicu? Možda samo “orašasti plodovi”, a možda i “indijski oraščići”, “pistacija”, “bademi”, “orasi”,  “kikiriki”, “lješnjaci” itd. Stoga, ako prodajete orašaste plodove, morate znati koji izrazi se najčešće koriste pri pretraživanju. Idealno, težimo tome da sadržaj Vaše web stranice odgovara onome što se pretražuje. U suprotnom, SEO neće funkcionirati – posjetitelji traže jedno, a Vaša web stranica nudi nešto drugo.

fotografija rokovnika na kojemu piše seo na žutoj podlozi s naočalama u kemijskom


Što treba imati na umu prilikom odabira ključnih riječi

Prilikom odabira ključnih riječi morate imati na umu sljedeće stvari:

  • broj pretraživanja neke ključne riječi
  • konkurenciju na tražilicama
  • povezanost ključne riječi s Vašim poslovanjem (relevantnost)

Želite uključiti riječi ili fraze koje korisnici pretražuju, a vezane su za Vaše proizvode ili usluge. No, nekad može biti teško izdvojiti svoju web stranicu za često pretraživane ključne riječi. Tu dolazimo do sljedeće stavke, a to je konkurencija. U slučaju da imate veliku i priznatu web stranicu, koja ima autoritet (puno povratnih veza), možda imate šanse prikazati se među kompetitivnim ključnim riječima poput “voće” ili “povrće”. Ipak, u drugim slučajevima morat ćete se oslanjati na manje kompetitivne ključne riječi. Te su ključne riječi u pravilu dulje. Analiza konkurencije može se obaviti putem raznih alata. Mi Vam preporučujemo Semrush koji je besplatan za do 10 analiza po danu. Samo se prijavite i upišite domenu koju želite analizirati. Dobit ćete podatke o autoritetu, količini organskog prometa, ključnim riječima koje donose promet, geolokaciji s koje dolazi promet i još mnogo zanimljivih informacija.


Što su ključne riječi dugog repa?

Ako tek krećete, nemojte se obeshrabriti, jer čak i nove web stranice imaju šansu za prikazivanje u tražilicama koristeći ključne riječi dugog repa. Ako imate novu web stranicu, tražite manje konkurente ključne riječi, npr. “banane dostava osijek”. Samo mali broj ključnih riječi ima veliki volumen pretrage. S druge strane, jako veliki broj fraza ima mali opseg pretraživanja – to su tzv. ključne riječi dugog repa (engl. long-tail keywords). Ključna riječ “jagode” ima jako veliku konkurenciju, ali izraz poput “dostava ekološki uzgojenih jabuka u zagrebu” primjer je ključne riječi dugog repa, koja bi u slučaju nove web stranice mogla dati brže SEO rezultate. Odnos broja pretraga i količine ključnih riječi, zajedno s primjerima ključnih riječi dugog i kratkog repa prikazan je na grafu ispod.


graf koji prikazuje volumene pretrage u tražilicama za određene pojmove te ključne riječi dugog repa

Graf 1. – Odnos volumena pretraživanja i broja ključnih riječi.

Što je Google Keyword Planner?

Ako želite povećati promet na svojoj web stranici, poboljšati svoje rangiranje u tražilicama ili pokrenuti kampanju online oglašavanja, korištenje pravih ključnih riječi je ključno. Upravo tu ulogu ima Google Keyword Planner. U ovoj lekciji istražit ćemo što je Google Keyword Planner, kako funkcionira i kako ga možete koristiti u svrhu poboljšanja optimizacije za tražilice Vaše web stranice (SEO). Google Keyword Planner je alat koji pruža Google Ads i koji Vam pomaže pronaći prave ključne riječi za Vašu web stranicu. Alat pruža uvid u to koliko se često traže određene ključne riječi, koliko su konkurentne i koliko bi moglo koštati licitiranje za njih ukoliko se odlučite za search engine marketing. Također možete koristiti alat za generiranje novih ideja za ključne riječi na temelju Vaše web stranice ili kategorije proizvoda.


fotografija rokovnika na kojemu piše why koji se nalazi na žutoj podlozi


Kako funkcionira Google Keyword Planner?

Da biste koristili Google Keyword Planner, morat ćete stvoriti Google Ads račun (ne brinite, besplatan je). Nakon što se prijavite, možete pristupiti Keyword Planneru klikom na karticu “Alati i postavke” i odabirom “Keyword Planner” iz padajućeg izbornika.

Alat ima nekoliko značajki koje možete koristiti za pronalaženje pravih ključnih riječi za Vašu kampanju:

  1. Otkrijte nove ključne riječi: Unesite nekoliko riječi ili fraza koje se odnose na Vaše poslovanje ili proizvod, a alat će generirati popis srodnih ključnih riječi koje možete koristiti u svojoj kampanji.
  2. Saznajte volumen pretraživanja i prognoze: Pogledajte koliko se često traže određene ključne riječi i dobijte procjenu koliko klikova i prikaza biste mogli dobiti ako licitirate za te ključne riječi.
  3. Pregledajte trendove ključnih riječi: Pregledajte povijesne podatke o tome koliko se često traže određene ključne riječi tijekom vremena, tako da možete vidjeti jesu li određene ključne riječi stekle ili izgubile popularnost.
  4. Filtrirajte prema lokaciji, jeziku i uređaju: Ako želite ciljati samo korisnike u određenoj lokaciji ili one koji koriste određeni uređaj.

Zaključak

Prilikom istraživanja ključnih riječi treba uzeti u obzir broj pretraga, konkurenciju i povezanost s Vašim poslovanjem. Ako ste novi, više sreće ćete imati ako uzmete manje kompetitivne riječi, tzv “riječi dugog repa“. Za istraživanje ključnih riječi preporučujemo Vam Google Keyword Planner. To je besplatan, a moćan alat za sve koji žele poboljšati SEO svoje web stranice ili pokrenuti kampanju online oglašavanja. Korištenjem alata za pronalaženje relevantnih ključnih riječi, procjenu konkurentnosti ključnih riječi, pronalaženje “long-tail” ključnih riječi i analizu trendova ključnih riječi možete optimizirati sadržaj svoje web stranice i privući više posjetitelja na nju. Bez obzira jeste li vlasnik male tvrtke ili iskusni digitalni marketinški stručnjak, Google Keyword Planner je alat koji ne biste trebali zanemariti. Ako mislite da pronalazak pravih ključnih riječi za Vašu web stranicu iziskuje previše vremena i znanja, posao prepustite stručnjacima: pročitajte više o našoj SEO usluzi.

<h3><a href="https://e-com.hr/autor/josip-mestrovic/" target="_self">Josip Meštrović</a></h3>

Josip Meštrović

Savjetnik za digitalni marketing

Moja uža specijalnost je pisanje sadržaja i SEO, ali imam isustva i front-end developmentu, vođenju marketinških kampanja, e-mail marketingu i prodaji. Rado dijelim svoje savjete i znanje. Ako smatrate da bi vam takvo znanje moglo biti od koristi, povežite se samnom na LinkedIn-u i pratite moje objave.

Kako pratiti promet na web stranici: vodič za analitiku

Pročitajte ovaj vodič kako biste naučili više o tome kako pravilno odrediti ciljeve svoje web stranice i kako pratiti da li se ti ciljevi ispunjavaju po planu. Kliknite i saznajte više o različitim alatima za praćenje, njihovoj važnosti i principu instalacije tih alata na Vašu web stranicu.