Razina: za početnike 

Početnički vodič kroz tražilice: Kako funkcioniraju tražilice

by | tra 6, 2023 | Digitalni marketing | 0 comments

Ova lekcija E-škole provest će Vas kroz sve najbitnije stavke koje trebate poznavati kako biste ostvarili uspjeh na tražilicama. Uključeni su sljedeći dijelovi:


Povijest tražilica

Povijest tražilica seže sve do 1990. kada je prva tražilica, imena Archie, puštena u javnost. Archie je omogućavao korisnicama da pretraže i pristupe datotekama po nazivima. Međutim, Archie nije znao koji sadržaj se nalazi na web stranici, već samo nazive web stranica. Archie je od tada zamijenjen drugim, sofisticiranijim alatima – tražilice kao što su Yahoo! (od 1995.) i Google (od 1997.) preuzele su mjesto vodećih.



Osnove tražilica

U današnje moderno doba imamo velik izbor tražilica, od kojih su najpoznatije Google, Bing, Yahoo, Ask.com, AOL, Baidu i Yandex. Međutim, ima ih još mnogo više, ovo su samo neki od primjera. Bez obzira na njihov broj, sve tražilice funkcioniraju na sličan način:

  • korisnik upisuje riječ ili frazu koji traži
  • tražilice uspoređuju pojam s katalogom web stranica
  • korisniku se izbacuju rezultati koji se najviše podudaraju

Način funkcioniranja tražilica prikazan je na sljedećem dijagramu:

Dijagram koji pokazuje princip rada tražilica

Tražilice možemo definirati kao alate koji katalogiziraju internet kako bi povezale osobe koje pretražuju s onim što u tom trenutku traže. Drugim riječima, glavna svrha tražilice je da stvori što korisniji rezultat kao odgovor na upit korisnika. Iz tog razloga, tražilice su izvanredan marketinški alat. Stoga, ako se bavite poslom koji uključuje promoviranje proizvoda i usluga na internetu, biti prisutan na tražilicama je “sigurna oklada”.

Princip rada tražilica

U ovom poglavlju objasnit ćemo kako tražilice pronalaze web stranice, što rade s njima kad ih pronađu i kako ih rangiraju njihovo prikazivanje u rezultatima. Svaka tražilica ima svoj unikatan softver, ali sve rade tako da provode sljedeća tri osnovna zadatka:

  • Crawling – proučavanje sadržaja za koji tražilice imaju dozvolu da ga vide
  • Indeksiranje – kategoriziranje dijelova sadržaja
  • Rangiranje – odlučivanje koji sadržaj je najkorisniji za korisnike koji pretražuju

Svaki od navedenih zadataka neophodan je kako bi se Vaša stranica prikazala konačnim korisnicima u rezultatima pretraživanja. Na Vama je da osigurate uspješnost provedbe sva tri zadatka. Ne brinite, mi ćemo Vam pomoći u tome! Kroz E-školu naučit ćete sve što Vam je treba da osigurate pristup Crawlerima, da razumljivo podesite stranicu kako bi bila pravilno indeksirana, te ćemo podijeliti s Vama tajne o tome kako će Vaša stranica izgledati bolje u tražilicama. Za početak, krenimo s malo više detalja o svakom osnovnom koraku kojeg tražilice provode.

Dijagram koji pokazuje redosljed crawlanja, indeksiranja i rangiranja u tražilicama


Crawling

Tražilice prvo pretražuju internet kako bi otkrile web stranice na kojima je sadržaj kao što su slike, tekst ili videozapis. Taj proces odvija se pomoću tzv. Crawlera. To je računalni program koji prolazi kroz stranice, a zadatak mu je da otkriva novi sadržaj.


Indeksiranje

Indeks je jedan veliki popis sveg sadržaja kojeg pronađu crawleri. Taj se indeks koristi od strane tražilice kao izvor informacija koje će se prikazivati na stranicama s rezultatima pretraživanja. Duplicirani sadržaj ne završava u indeksu i stoga treba paziti da sadržaj uvijek bude unikatan.


Rangiranje

Nakon što upišete pojam u tražilicu, događa se usporedba ključne riječi ili fraze s indeksom. Potom tražilica traži podudarne rezultate. Međutim, što ako se dogodi da se podudaraju tisuće rezultata? Onda se te stranice rangiraju. Način rangiranja je tajan. Postoje na stotine faktora. Neki od njih su riječi na stranici, broj stranica koje daju povratne veze i svježina sadržaja. Bez obzira na formulu, cilj rangiranja je uvijek isti – povezati onoga koji traži s onime što traži.




Zaključak

U ovoj lekciji objasnili smo što su tražilice i kako funkcioniraju. Povijest tražilica seže do 1990., kad je prva tražilica, Archie, puštena u pogon. Danas imamo širok izbor tražilica, poput Googlea, Binga, Yahooa i drugih, koje funkcioniraju na sličan način. Glavna svrha tražilica je stvoriti što korisniji rezultat na temelju korisnikovog upita. Proces tražilica sastoji se od tri koraka: crawling, indeksiranje i rangiranje. Crawling obavljaju računalni programi po imenu Crawleri, koji pretražuju internet kako bi otkrili sadržaj, poput web stranica, slika i videa. Nakon toga, indeksiranje kategorizira dijelove sadržaja u veliki popis (index), a rangiranje odlučuje koji sadržaj je najkorisiniji za korisnike koji pretražuju.

Imate li nejasnoća vezanih uz tražilice? Slobodno nas kontaktirajte. Ako želite naučiti više i steći strukturirano znanje, pogledajte više o našoj usluzi savjetovanja.

<h3><a href="https://e-com.hr/autor/josip-mestrovic/" target="_self">Josip Meštrović</a></h3>

Josip Meštrović

Savjetnik za digitalni marketing

Moja uža specijalnost je pisanje sadržaja i SEO, ali imam isustva i front-end developmentu, vođenju marketinških kampanja, e-mail marketingu i prodaji. Rado dijelim svoje savjete i znanje. Ako smatrate da bi vam takvo znanje moglo biti od koristi, povežite se samnom na LinkedIn-u i pratite moje objave.

Kako pratiti promet na web stranici: vodič za analitiku

Pročitajte ovaj vodič kako biste naučili više o tome kako pravilno odrediti ciljeve svoje web stranice i kako pratiti da li se ti ciljevi ispunjavaju po planu. Kliknite i saznajte više o različitim alatima za praćenje, njihovoj važnosti i principu instalacije tih alata na Vašu web stranicu.