Razina: za početnike 

SEO strategija za početnike: ključni koraci za optimizaciju web stranica

by | ožu 7, 2023 | Digitalni marketing | 0 comments

U ovoj lekciji proći ćemo kroz postupak stvaranja SEO plana te ćemo naučiti kako odrediti prioritete i SEO plan prilagoditi vlastitim ciljevima. Strukturirani SEO plan omogućuje da svoj trud usmjerite na djelotvornije načine i tako postignete bolje rezultate.

Kako razviti SEO plan?

Recimo da imate trgovinu svježim povrćem, koja uključuje online naručivanje i dostavu. Kad razvijate SEO plan kako biste dosegnuli nove klijente, prvi korak koji ćete napraviti jest istražiti ključne riječi. To morate napraviti kako biste saznali što Vaši potencijalni kupci pretražuju. Možda traže tjednu dostavu svježeg povrća, a možda se traži organsko povrće. Više o ključnim riječima bit će govora u posebnom dijelu lekcije pod nazivom kako izabrati ključne riječi. Dodatno, trebate u obzir uzeti i povezane teme. Primjerice, je li trenutno popularna vegetarijanska dijeta? Traže li ljudi često recepte za juhu od domaćeg kelja? Što više ovakvih informacija imate, to ćete specifičnije moći ciljati ključne riječi i osigurati da Vaše ključne riječi odgovaraju onome što se traži. Kao dio SEO plana, ključne riječi bi trebalo istražiti minimalno jednom godišnje.



fotografija s kockicama između kojih je ispisani


Nakon što postavite ključne riječi, upišite ih u Google i pogledajte kako ste rangirani. Provjerite koliko Vam pojedina ključna riječ i tematika donose prometa. Ove informacije pomoći će Vam da bolje shvatite što radi u korist Vašeg poslovanja, a što ne. Primjerice, ako “svježa organska rajčica” ne dovodi promet, to treba staviti u SEO plan i poraditi na tome. Nakon što otkrijete nedostatke u trenutačnom SEO planu, sljedeći je korak popraviti ih. Možda na Vašoj stranici nema dovoljno sadržaja koji govori kako nudite svježe organske rajčice. Možda se druge stranice ne povezuju s Vašom pa Vam je autoritet zbog toga slabiji te se konkurencija rangira ispred Vas. U tom slučaju možete kontaktirati blogove koji pišu o organski uzgojenoj hrani da Vas spomenu i time Vam daju povratnu vezu, na koju Google gleda kao na “preporuku”. Razvoj SEO plana uključuje listu s popisom stvari koje bi mogle poboljšati izvedbu u tražilicama, tj. rangiranje. Sljedeća cjelina govori o tome kako odrediti prioritete u SEO planu.

Određivanje prioriteta u SEO planu

Sasvim je normalno da najprije radite one stvari koje će Vam donijeti najveću zaradu. No, treba biti realističan. Ako dodate svojoj stranici cijeli odjeljak o tome “kako održivo gospodariti tlom u svom vrtu”, možda ćete morati platiti programeru da to napravi. Što opet sa sobom povlači troškove. Ono što sami možete učiniti, jest objaviti post na ovu temu na svom blogu. Svaki zadatak treba imati vremenski ograničen rok. To će Vam osigurati da svoj SEO plan provodite konzistentno.

Prilagodba SEO plana postavljenim ciljevima

Kad se SEO plan pokrene, posao na njemu nije gotov. Plan se neprestano mijenja i prilagođava. Pitanje koje se može postaviti jest kako znati kada ažurirati SEO plan? Možete primjerice pogledati kada ste zadnji put napravili promjene u poslovanju. Ako ste uveli i proizvodnju krastavaca, onda je vrijeme da u svoj SEO plan dodate i “svježe organske krastavce”. Osim toga, i tražilice cijene kad se sadržaj ažurira, što će rezultirati boljim rangiranjem. U konačnici, prilagodba SEO plana je neizbježna čim vidite da nešto ne funkcionira. Ako vidite da Vaša stranica ne privlači dovoljno organskog prometa, možda bi je trebalo malo osvježiti. Ili možda je slučaj da dovodite dovoljno organskog prometa, ali ne ostvarujete prodaju. U tom slučaju niska Vam je stopa konverzije, koja se može povećati boljim sučeljem, boljim korisničkim iskustvom i isticanjem poziva na radnju. Bilo kako bilo, redovito pratite rezultate i fokusirajte se na stvari koje ne funkcioniraju. I tako se u suštini razvija i prilagođava SEO plan.

Dakle, da zaključimo, SEO plan uključuje:

  • istraživanje ključnih riječi da biste vidjeti što korisnici pretražuju
  • implementaciju ključnih riječi na stranicu
  • praćenje rezultata i popravljanje slabih točaka
  • prioritet usmjeriti na stvari koje donose najviše zarade

Sljedeći dio lekcije opisuje cijeli SEO proces i sadrži još više korisnih informacija o pokretanju SEO plana.



Provedba SEO plana

Ova lekcija uključuje postupak provedbe SEO plana i korake koje morate poduzeti da biste optimizirali web lokaciju. Glavni koraci su:

  • istraživanje ključnih riječi
  • poboljšavanje sadržaja

Radi važnosti ovih koraka, za svaki smo odvojili posebnu sekciju. Za objašnjavanje koristimo primjere iz prakse i stvarne alate.

Istraživanje ključnih riječi

Glavni cilj jest prepoznati koje riječi i fraze korisnici koriste kad pretražuju Vaše proizvode i usluge. Recimo da imate malu farmu i tek ste pokrenuli dostavu svježeg voća i povrća. Kad znate što kupci traže, možete optimizirati svoj sadržaj i ponudu, tako da bolje odgovaraju onomu što se pretražuje. Primjerice, traže li se vegetarijanski recepti ili organska hrana? To možda znači da ćete na svom blogu svaki tjedan objaviti neki recept ili ćete pisati o tome kako proizvesti organsku hranu. Budući da se trendovi stalno mijenaju, SEO posao nikad nije gotov. Ljudi mijenjaju ponašanje na tražilicama, a tražilice se konstantno nadograđuju i postaju sofisticiranije. Trebate razmisli kako će pojedina ključna riječ utjecati na Vašu stranicu i što sve trebate napraviti da nastavite privlačiti besplatan organski promet na svoju web lokaciju.

Poboljšavanje sadržaja na web lokaciji

Nekoliko brzih savjeta kako poboljšati sadržaj na web lokaciji te održati korak s promjenom algoritama u pretraživanju:

  • Pročitajte našu lekciju Uvod o tražilicama da biste naučili kako rade tražilice.
  • Provjeravajte novosti na Google Search and SEO.
  • Nadzirite utjecaj promjena na Vašu web lokaciju.
  • Nađite inspiraciju na drugim web stranicama, pogledajte nude li besplatnu dostavu, imaju li blog, jesu li aktivni na društvenim mrežama, itd.
  • Razgovarajte sa svojim posjetiteljima – oni imaju najbolje iskustvo Vaše web stranice i znat će reći koji sadržaj na njoj nedostaje.

Zaključak

Kao što smo rekli, SEO je neprekidan proces. Radi se o razumijevanju onoga što posjetitelji traže te stvaranju i dijeljenju sadržaja koji žele. Osim toga, treba uvijek biti spreman promijeniti pristup i taktiku ako nešto ne funkcionira.

Ako nemate vremena za to, najbolje je SEO prepustiti stručnjacima, dok se Vi bavite onime što Vam najbolje ide, a to je vođenje Vašeg poslovanja. Saznajte više o našim SEO uslugama ili nas kontaktirajte ako imate bilo kakva pitanja.

<h3><a href="https://e-com.hr/autor/josip-mestrovic/" target="_self">Josip Meštrović</a></h3>

Josip Meštrović

Savjetnik za digitalni marketing

Moja uža specijalnost je pisanje sadržaja i SEO, ali imam isustva i front-end developmentu, vođenju marketinških kampanja, e-mail marketingu i prodaji. Rado dijelim svoje savjete i znanje. Ako smatrate da bi vam takvo znanje moglo biti od koristi, povežite se samnom na LinkedIn-u i pratite moje objave.

Kako pratiti promet na web stranici: vodič za analitiku

Pročitajte ovaj vodič kako biste naučili više o tome kako pravilno odrediti ciljeve svoje web stranice i kako pratiti da li se ti ciljevi ispunjavaju po planu. Kliknite i saznajte više o različitim alatima za praćenje, njihovoj važnosti i principu instalacije tih alata na Vašu web stranicu.